bronner.blo.gg

2013-09-06
16:06:00

Tidspessimister och Optimism
Något av det värsta jag vet är tidspessimister. Dvs, de som tänker att det alltid är försent och stressar för man inte kommer hinna. 
Jag är själv tidsoptimist så kanske är det därför jag inte gillar dessa pessimister.
Men en sak jag inte förstår mig på är folk som tror att de inte kommer hinna för att de inte känner välbehag av att göra saker vissa tider.
 
Svårt att förklara men ta exemplet att du ska vara klart med något om en vecka. Tidspessimister gör då detta så fort som möjligt och påstår att de var tur att de hann klart. Jag skulle istället gärna vänta 3-4 dagar. Då får pessimisterna panik, och det är just det jag avskyr. Låt mej göra som jag vill för jag vet att jag hinner. Om jag inte gör mitt arbete på 6 dagar får jag jobba som en idiot den 7:e men om jag tycker det är bra så låt mig göra så. Men det är sånt som tidspessimisterna inte klarar.
Hela min släkt på morsans sida är tidspessimister. Det gör mig galen när de ska lägga sig i våra andras arbeten. Hela farsans släkt inkluderat mig är riktiga optimister på allt. Men då kommer man till min åsikt om Optimism.
 
Det bästa sättet att leva på måste ju vara som optimist. I efterhand efter saker kanske man inser att man kunde gjort på något annat sätt men just när du lever med den optimistiska känslan. Fritt. Ett motto som jag har haft sedan jag var ganska liten är: Det ordnar sig. Och jag står fast vid att det är så. Sluta bry er så mycket allt folk, det ordnar sig i alla lägen. Förstår verkligen inte hur så många människor bryr sig om så mycket skitsnack. Var optimist och lev fritt, du kanske ångrar många val i efterhand men blicka framåt istället för att gå baklänges. 
 
Det var allt jag hade att säga för nu. Live free or Die Hard. Warriors.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: