bronner.blo.gg

2013-09-04
23:17:34

Kärlek
När en fraktur läker bildas härdad massa i benmärgen som gör att benet blir starkare just där. 

Detta tror jag stämmer in på hjärtan som brister också. När ett hjärta brister stelnar blodet till evig stumhet, och härdar hjärtat för att fortsätta pumpa ut Hjärteblod i kroppen. 
Det jag försöker säga här är att när ett hjärta har krossats tillräckligt många gånger har det härdat till ett kallt och hårt men ändå väldigt kärleksfullt hjärta. Vissa tror att evig kärlek betyder att du kan älska någon från första dagen och i evig framtid utan bekymmer. Jag har en annan vinkling på det. Evig kärlek tror jag betyder att ditt hjärta har härdats ut till ett hjärta som klarar av att se saker ett mjukt och varmt hjärta inte klarar. 

Jag tar exemplet att bli lämnad av sin partner. 
En person med ett mjukt hjärta tar detta väldigt hårt, ofta smyger depression på och livet är nere på den totala botten. Ju längre tid det tar i livet tills denna period infaller desto hårdare tar man händelsen. Därför är ett Mjukt hjärta väldigt sårbart och om man vill tro på någon evig kärlek så måste man vara väldigt försiktigt med sitt liv för ett misstag kan innebära de mörkaste perioderna i livet.
 
Däremot en person med ett härdat hjärta kan slappna av och gå vidare utan problem. Hatet brinner hetare ut i kroppen och viljan att skrika blir starkare för varje sekund. Men istället kan du leva ditt liv utan oro. Om du vill tro på evig kärlek så kan du leva som du alltid gjort och ett eller två misstag gör ingen inverkan. 
 
Därför tror jag på hjärtkyla och härdat blod. 
 
Tack för mig. Ut i krig med er mina Panzareliter

Kommentarer:

Jag tror att alldeles för många människor har sett på alldeles för många kärleksfilmer och byggt upp orealistiska och, ibland, idiotiska förväntningar. :)

Svar: Så kan det vara. Eller så tror de flesta att det är nyttigt med ett perfekt förhållande.
Christian Bronner

2013-09-05 @ 00:00:49

Härligt att du har börjat blogga också! Ska följa dig med bloglovin' och se vad du hittar på för något. ;)

Svar: Det var faktiskt du som fick mig att börja blogga, det är intressant att läsa andras men samtidigt uttrycka sina egna åsikter någonstans där bara de intresserade behöver läsa.
Christian Bronner

2013-09-05 @ 00:01:21

Vad kul att jag har inspirerat dig! Det är, precis som du säger, riktigt skönt att kunna uttrycka sig själv också! :)

2013-09-06 @ 10:35:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: